Mijn eerste trip en mijn eerste schooldagen - Reisverslag uit Delaware, Verenigde Staten van Floor Sijbrandij - WaarBenJij.nu Mijn eerste trip en mijn eerste schooldagen - Reisverslag uit Delaware, Verenigde Staten van Floor Sijbrandij - WaarBenJij.nu

Mijn eerste trip en mijn eerste schooldagen

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

30 Augustus 2007 | Verenigde Staten, Delaware

Heey lieve allemaal!

Ik wilde jullie al veel eerder vertellen over mijn mooie avonturen maar ik heb het zo druk gehad dat ik nu pas tijd heb! Vorige week donderdag zijn we naar Ohio gegaan! Dat is totaal zo'n 8 uur rijden dus dat is niet niks! Gelukkig hadden we wel hele chille bus en hadden we gezellige lunch en werden er films gedraaid dus de tijd ging eigenlijk best snel! Vrijdag hebben we getraind en savonds heel gezellig met het team gegeten! De coaches hadden een hele lange tafel gereserveerd waar we met zn 30'en aan konden zitten dus dat was super! Zaterdag hadden we dan eindelijk onze eerste echte competitiewedstrijd! Het was SUPER! Echt SUPERR! We speelden tegen Ohio State University en hebben 4-0 gewonnen! Zij zijn veel hoger geplaatst in de ranking dan dat wij zijn geplaatst dus iedereen was dolblij! Ik was dolblij dat ik de hele wedstrijd heb mogen spelen! Het was warm weer maar het spelen ging lekker! Het begin van de wedstrijd was zoo indrukwekkend! We stonden op het veld en opeens werden alle namen van de basisspelers opgenoemd! Ik hoorde dus ook zo, and from the Netherlands, number 9, Florence Sijbrandij! dus ik wist niet wat me overkwam haha en rende ook maar het veld op (terwijl ik mijn hockeystick nog in mijn hand had wat niet hoorde, dus die werd uit mijn gerukt haha) en vervolgens stonden we op de middenlijn en werd het amerikaanse volkslied gedraaid en stonden we allemaal met ons gezicht naar de amerikaanse vlag en hielden we onze hand op de borst! Hahaha niemand had me hier iets over verteld dus ik was echt de slungel die de andere maar achtervolgde maar het was echt super! Gelukkig wist ik zondag hoe de hele ceremonie ging haha! Maargoed zaterdag dus 4-0 gewonnen en iedereen helemaal happy! Er waren heel veel ouders gekomen en savonds hebben we met zn allen gegeten en savonds vroeg naar bed gegaan! Zondag hadden we onze tweede wedstrijd tegen Kent State University! Dit was een hele spannende wedstrijd en hebben we uiteindelijk met 3-2 gewonnen dus dat was ook echt super! Ik had weer de hele wedstrijd mogen spelen dus ik was helemaal kapot na dit weekend! In de bus op weg naar huis lekker geslapen en films gekeken en gezellig met iedereen lol gemaakt! Maandag hadden we vrij (zowel van school als van hockey) dus heb ik lekker gechilld met alle mensen hier en veel nieuwe mensen ontmoet! Er was een meeting voor alle atleten met hun mentoren dus daar heb ik veel nieuwe mensen leren kennen die echt super aardig zijn! We kregen van de University geld om met zn allen ergens te gaan eten die week dus we hadden meteen een afspraak gemaakt om dinsdagavond met zn allen te eten bij Klondike, dat is een van de populairste restaurantjes/cafeetjes hier! Maargoedd dinsdag eerst naar school gegaan! Mijn eerste schooldag dus was wel een beetje zenuwachtig want wist niet hoe het met mijn engels zou gaan maar het viel eigenlijk harstikke mee! Ik had Economie, wiskunde en een soort van alcohol resource class, en de teachers zijn echt zo goed!! Na school gehaast om op tijd op training te komen en daarna dus uiteten geweest met een groep sporters! Wodsdag had ik biologie, engels en freshman seminar, dat is iets wat alle eerstejaars moeten nemen! Engels was wel echt moeilijk! Ze verwachten dat wij aan het eind van het jaar hetzelfde niveau hebben bereikt als alle amerikaanse studenten dus we moeten heel veel schrijven en leren maargoed, dat zal wel goed komen! Daarna weer lekker getraind en savonds wat huiswerk gemaakt! Hw viel me reuze mee, was eigenlijk best goed te doen! Vandaag weer les gehad, maar heb op donderdag altijd maar tot 11 uur les dus dat is wel heel relaxed! Morgen eigenlijk ook les maar omdat wij morgen naar Richmond gaan mogen we vrij! Morgenochtend hebben we eerst training en dan rijden we naar richmond (4 uur rijden) waar we zaterdag en zondag een wedstrijd hebben! Volgende week maandag is hier een feestdag dus dan heb ik weer chill een dag vrij! Mijn kamergenoot Kacie is trouwens echt super leuk! Kan het heeel goed met haar vinden en we doen veel dingen samen dus dat is heel leuk! We delen een badkamer samen met nog 2 andere meisjes die naast ons wonen en die zijn ook echt super aardig! Op de site van delaware kan je trouwens allemaal informatie vinden over ons team en over de wedstrijden! De site is www.udel.edu en als je dan op athletics klikt en dan op field hockey, kom je zo op de site! Ik heb wat fototjes gemaakt van de universiteit en van onze kamer maar op een of andere manier lukt het me niet om die er nu op te zetten dus dat zal ik vanavond nogmaals proberen! Hoop dat julliee een beetje een indruk hebben van hoe leuk het hier allemaal is! Ik ben erg blij met alle reacties en emailtjes die ik krijg, is super gezellig:) Ik hoop dat we dit weekend weer kunnen winnen in Richmond! Ik zal het jullie snel laten horen als ik weer terug ben! Heeeeel veel liefs van hier en een dikke kus!

  • 30 Augustus 2007 - 20:58

    Je Kleine Zusje Eef:

    Yoehoee floortje!!
    Ah super leuk dat je weer wat geschreven hebt, je maakt me weer helemaal blij! haha en lekker enthausiast, super! Ook heel leuk dat je de andere foto' s er ook op hebt gezet, want van je team had ik al gezien maar de rest ook echt tof joh! en je appartement, dik mooi gebouw en kamer ziet er ook leuk uit, met ook allemaal foto' s al, leuk :D haha en jou bed echt dikke rommel en dat van Kacie helemaal netjes, te grappig (herken ik helemaal niet ;) ). En dan die foto van " mooie grasvelden" hahaha echt niks voor jou om zo' n foto te maken maar heel grappig. Oh en ik wou nog wat zeggen.. nouja ik weet het niet meer. In iedergeval fijn dat iedereen daar ook zo aardig is en dat je al zoveel mensen kent, leuk leuk :D Geniet van je dagje vrij morgen en heeel veel plezier in Richmond, lekker hockeyen en we horen wel hoe het is gegaan! Dikke dikke knuffel en super dat we in oktober je weer zien! XXXX

  • 31 Augustus 2007 - 00:29

    Martine:

    Oke ik ga je maar niet weer vermoeien met al mijn racties (zie ook mijn eeuwige mails;-)). Dus daarom zeg ik een ding: NUUUUUMMERRRR 9!!! Ja daar ga je het sowieso mee maken, kan niet missen :D;). Kus

  • 31 Augustus 2007 - 05:53

    Char:

    Hey lieve Floortje, wat super allemaal! Je voelt je een echte beroemdheid volgens mij als je daar competitie speelt! Een held!! Echt leuk om te lezen! Ik ga zometeen naar Engeland, mama brengt me en maandag begint school. Heb er veel zin in maar afscheid is altijd pijnlijk natuurlijk. Nou jij iig nog zo doorgaan met genieten, vanaf nu kan je mijn waarbenjij.nu ook gaan bewonderen!!!
    xxx Char

  • 02 September 2007 - 18:14

    Ted:

    Floorie!! Jeetje hoe vet echt allemaal!! heel leuk om te hroen dat het allemaal zo goed goed gaat!! hoe stoer ook dat in dat station en dat je naam dan wordt omgeroepen! hahaha en die actie met je stick, ik zie het al helemaal voor me :d Mis je echt floortje, snel skypen? ga even vragen hoe dat moet aan suus! wanneer heb je tijd? laat me weten! Net teamweekend gehad in duitsland, te gezellig! Nu wel kapot dus lekker slapen! Tot snel, hele dikke zoen

  • 05 September 2007 - 09:30

    Lien:

    Hee lieve floor!!
    wat een leuke verhalen allemaal, volgens mij voel je je zo gelukkig!! echt super voor je!! en ook lekker bezig met hockey, GO floor, Go floor, Goooo FLOOR!
    Dikke kus lien

  • 05 September 2007 - 18:17

    Josephine:

    Hai Floortje, wat leuk om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt. Super leuke verhalen ook allemaal en ook vet goed dat je al twee hele wedstrijden hebt mogen spelen, sterspeelster in Nederland en nu ook in Amerika;).Je school en waar je slaapt ziet er ook allemaal mooi uit. Hier in Nederland weer lekker regen en hard aan het werken voor school. Dit jaar namelijk eindexamen. Succes dit weekend met de hockeywedstrijden en heel veel plezier. Liefs Jojo.

  • 06 September 2007 - 14:05

    Job & De Rest:

    Lieve Floor!

    Gister was ik ook bezig met een berichtje voor jou en wilde ik hem plaatsen, maar lukte dat niet, omdat ik op de mac zat dus vandaag ga ik het weer eens proberen, op de computer van Ruth. Waarschijnlijk en hopelijk lukt het nu wel.

    Al die berichten klinken echt super leuk. Je hebt het daar dus geweldig en die foto's zijn echt vet mooi, vet mooie gebouwen zie je op de foto's.

    Ik ben pas vandaag begonnen met mijn rooster terwijl jij al heel lang en hard aan het werk bent, goed hoor. Ik vond vandaag de dag al langzaam gaan en had maar tot het 5e.

    Ik stop maar weer eens met het berichtje en we sturen snel we sturen snel weer een nieuw berichtje. Nog veel plezier en succes.

    Groetjes Job
    En ook groetjes van de rest maar die zitten beneden en ik zit boven, en van Ruth ook, maar die zit nog in groningen.

    VEEL PLEZIER!

  • 06 September 2007 - 14:19

    Kitty Wijsman:

    wauw, wat een goede berichten en wat een fijne start!

    houd de eer van ons nederlandse hockey maar fijn hoog daar, en geniet!!

  • 07 September 2007 - 18:30

    Paul De Jonge:

    Hai Floor,
    Ik sta op het punt om naar Sytse en Erna te gaan. Ik heb net jouw foto's bekeken. Gebouwen in de sfeer van oud Europa. Jij draagt dit beeld en cultuur in de ogen van de anderen in New York een klein beetje met je mee. Hoe reageren ze op mensen uit Europa? Ben je een Europeaan of een Nederlandse dan wel misschien een Zweedse? (Dat dachten de Amerikanen van Pien).
    Hockey veel white weinig black. Klopt dat?
    Toen ik zelf ging studeren en op kamers ging wonen in Nijmegen vond ik dat een hele aparte gewaarwording. In het begin een lastig te hanteren trendbreuk in mijn ontwikkeling. Overigens ging dit na een aantal maanden van gewenning steeds beter. Op een gegeven moment woonde ik niet meer thuis maar was mijn thuis de Universiteit dus mijn studiegenoten in Nijmegen.
    Jij in een niet Nederlandse en dus flink andere omgeving zal de verandering ook wel als ingrijpend ervaren. Afwisseling van heerlijke nieuwe ervaringen en mogelijk vervelende momenten van weinig grond onder de voeten.
    Ik ben eenmaal in New York Manhatten geweest. Ik vond elk gebouw op zich lelijk maar alle gebouwen bij elkaar prachtig. Het heeft veel indruk op me gemaakt.
    Als ik mijn ervaringen op jouw situatie projecteer dan lijkt mij het voor jou een spannend, konfronterend en leerzaam (je ziet ik ben een vader)jaar worden.

    Floor we zullen vanavond nog wel even over jou praten.

    Paul

  • 08 September 2007 - 07:39

    Oma, Hans, Angelique:

    We hebben je email gelezen. Het enthousiasme spat er van af en super dat je nu ook weet wat winnen is in de USA.
    Goed te lezen dat je je al helemaal thuis voelt en dat je het zo goed getroffen hebt met je "roommate".
    Hier in Someren gaat alles zijn "gangetje" en is Oma weer begonnen met bridgen.

    Liefs van ons allemaal

  • 09 September 2007 - 17:55

    Martine Cees B&J:

    Hai third Floor,
    Leuke berichten van jou. We genieten met je mee en kijken vaak op deze site om weer nieuws van jou te kunnen lezen. Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Bij ons gaat alles lekker z'n gangetje, eigenlijk niets nieuws.
    We mailen je snel weer.
    Liefs van Martine, Cees, Britt en Jurre.

  • 10 September 2007 - 18:19

    Door:

    FloortjeeeFLOORTJEEfloortjeee!! Wat super cool allemaal!!Je gaat echt een pracht jaar tegemoet en komt als een vloeiend engels sprekend iemand terug, te chill!! Ik mis je mijn lieve buddy!!Dikke zoen Door

  • 10 September 2007 - 21:53

    Kathelijn:

    oooooooooh EINDELIJK heb ik je site gevonden! het lukte me maar niet want blijkt nu dat ik telkens @ erbij deed hahaha maar hier is dan toch eindelijk een berichtje van me! maar heb je verhaal nog niet kunnen lezen en ga nu naar bed en ben druk bezig met de toefl die heb ik woendsag dus ik ga je daarna in deze week nog even een echt bericht sturen ik hoorde iig van je moeder dat je het geweldig hebt! heel tof floor ik ben benieuwd! ENJOY kus kath

  • 17 September 2007 - 18:56

    Gonnie En Fam.:

    Hoi Floor, wat goed om te lezen dat het je zo goed gaat. We zijn bere trots op je en leven vreselijk mee. Wat een leuke foto's, ziet er erg gezellig uit. Hier is alles goed behalve het weer.
    Heel veel liefs en we blijven je volgen.

  • 19 September 2007 - 18:11

    Ruben:

    heeeeey floortje:)
    weet je hoe vet gewoon een grote nicht die in de VS zit, echt super goed:)!!! ik hoop/denk dat je het naar je zin hebt daar!!! en dat het een superbelevenis wordt die je nooit meer vergeet!!! hier in Nederland missen we je allemaal wel, maar stelt het ons gerust dat je het daar zo goed naar je zin hebt:D ik hoop dat je het nog heel leuk gaat hebben en ik zal binnenkort weer een bericht achterlaten!!!

    veel liefs,

    je kleine neefje Ruben

    PS: wat maak je er weer een puinhoop van op je kamer:P!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Delaware

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2008

Delaware!!

13 Mei 2008

Bijnaa thuiss

21 Februari 2008

Yoehoee good morning

10 Februari 2008

Terug in Amerika

20 November 2007

Updateee
Floor

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 53413

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2007 - 31 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: